Sider

28. mai 2010

Jåle?


“Do you have running skirts?” spurte en ung kvinne den butikkansatte på Nike Town. Løpeskjørt..WTF?... ’G’, så jålete, tenkte jeg. Hva er vitsen med det? Men fashion major som jeg er, tok det ikke så lang tid før jeg gikk til innkjøp av et selv. Hvorfor skal man ikke se feminin ut mens man trener? Det er vel en grunn til at rosa og lilla er av fargene som alltid finnes på treningstøy til jenter. Jenter liker å være jenter – i alle fall de fleste av oss. Sant skal sies at skjørtet fikk ligge litt i skapet før jeg tok det med på tur, og det er vel ikke treningsplagget jeg griper først etter. Frykten er vel å bli sett på, som nettopp ”en jåle.” Behageligheten er det er det virkelig ingen ting å si på, og i grunnen syntes jeg det er ganske fint med et tøystykke som skjuler rompa mi fra de som løper bak, selv om jeg ser aldri så jålete ut. Hva syntes du?

2 kommentarer:

  1. Er populært i norge også! Kommer mer og mer det der. Synes det er fint jeg og aldri tenkt noe over at det jålete - men gutter legger kanskje ikke merke til slikt så godt.

    At det skjuler rompa har jeg faktisk aldri tenkt over, tiltross for at jeg har sett mange med løpeskjørt.. Det var jo en bakende. Ok, det var dårlig ordspill.. ;)

    Men når man kjøper sko utifra hva man synes er fint og ikke pga dens egenskaper så må jeg si FUNCTION BEFORE FASHION! BEste er jo om det kan kombineres! FUNCTION AND FASHION...

    SvarSlett
  2. Hehe... godt å høre!
    Skoene er jeg forøvrig helt enig med deg i - definitely function before fashion, noe annet er jo bare tortur. ;D

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails