Sider

25. mai 2010

Klarer jeg maraton på 3,30?


Jeg fikk et spørsmål i går fra mosjonisten.com, om hvor fort jeg planlegger å løpe Oslo Maraton. Jeg har i grunn tenkt en del på det i det siste, og kommet frem til at en tid på 3,30 ville vært helt fantastisk – jeg kaller det min visjon - og i henhold til mine andre tider, så er dette min estimerte tid. Fant et veldig bra nettsted der du kan regne ut tider, kalkulere riktig trenings pace for deg, ++, og som også forteller deg tider og distanser i forhold til hverandre… Dersom du er interessert, kan du lese mer her.
Jeg kan jo følgelig ikke være 100% sikker på at tidene jeg blogger stemmer, siden jeg bruker distanse/tid målt av Nike+, men ut i fra beregninger på kart og diverse, så skal det være så godt som… Et mål som SKAL nåes er å fullføre på under 4 timer, og klarer jeg det så sier jeg meg fornøyd! (Tror jeg i alle fall...)
Tror du jeg klarer 3,30?

6 kommentarer:

  1. Sjekk gjerne denne kalkisen her også!
    Dette er en av de mest populære

    http://www.mcmillanrunning.com/mcmillanrunningcalculator.htm

    SvarSlett
  2. 3:30 vil virkelig imponere meg og ja, jeg tror du klarer det med de tidene du har loggført på div. turer her på bloggen :) Selv drømmer jeg om 4:20 på maraton - hvis jeg noen gang deltar på en. Drømmen - den ultimate - er NY matathon! Frem til drømmen blir virkelighet, holder jeg meg til halvmaraton på knappe to timer.

    SvarSlett
  3. Jepp! New York Marathon - me too!!
    Tenkte på å være med i fjor, men charity påmelding var 50,000 - og jeg var ikke helt klar for innsamlingsaksjon, og hadde heller ikke pengene å legge på bordet. Men "one day", jeg lever i alle fall i håpet ;) (som jeg også gjør med min 3,30 tid! ;D

    SvarSlett
  4. Løper du halvmaraton på 1:37 eller maraton på 3:23 og er kvinne i din aldersgruppe Torhild så får du plass i NY GARANTERT! Uten å gå via lotteri og du betaler bare vanlig påmeldingsgebyr. Dette fordi tiden er så god at det blir automatisk godkjent påmelding.

    Jeg tror det er vanskligere å løpe 3:23 enn 1:37. Hvis du hadde gått inn for det hadde du lett klart under 1:37 på halvmara i løpet av neste år tror jeg utifra de tidene du har her.

    Så kanskje et langsiktig mål for 2011? Først 1.37 på halvmara slik at du kan delta i 2011?

    Jeg må under 2:55 eller 1:23, men er "bare" 2min og 25 sek unna på halvmaraton så det er det jeg skal prøve på også.

    SvarSlett
  5. Hei Orakel Espen :D
    Takk igjen!
    Kult, 2011 høres ut som en god plan!
    Da sees vi i NY 2011? ;)

    SvarSlett
  6. ja! Men først sees vi kanskje 27 september. Vi møtes "to" ganger under løypa - ved vending på sjursøya. Da løper en av oss mot og den andre tilbake mot byen.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails